середа, 29 січня 2014 р.

6 клас. Ч. Діккенс "Різдвяна пісня у прозі". Розвиток мовлення.

Мета: розвивати зв’язне мовлення та мислення учнів; розвивати навички інтерпретування тексту через переосмислення крізь власне «Я»; виховувати повагу до справжніх життєвих цінностей.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
Доброго дня, дорогі шестикласники. Наближаються чарівні і довгоочікувані Новорічні та Різдвяні свята. А ми завершуємо роботу над «Різдвяною піснею у прозі» Ч. Діккенса. Цей твір став улюбленим для багатьох і багато чому навчив…Чому? Про це трішки пізніше…
Наш урок – урок розвитку зв’язного мовлення. Від імені героїв твору ви маєте написати спогад про Надзвичайне Різдво. Для роботи ви отримуєте друковані робочі листки, де вказані тема і мета уроку, а також є невеликі підказки для забудькуватих. Героїв твору ви можете побачити і на екрані. (Додаток №1)
ІІ. Метод РОФТ
У вашому робочому листку є таблиця, яку потрібно буде заповнити. Спочатку ви отримуєте роль, відповідно до змісту твору (герой, письменник, об’єкт…). Потім ви маєте обрати і продумати форму вашої письмової діяльності (лист, побажання, привітання, запис у щоденнику) і до кого б із героїв твору ви хотіли звернутися. Темою є спогад про Надзвичайне Різдво.
Ну що ж, вибирайте своїх героїв і на деякий час спробуйте стати ними. (Діти витягують листочки із іменами героїв твору).
Героя записуємо в таблицю, форму письмової роботи та адресата. А далі – декілька рядків для вашої творчості від імені вашого героя.
Чи є запитання?
Бажаю успіху і творчого натхнення…
Роль
Отримувач (будь-хто з героїв повісті)
Форма
(лист, запис в щоденнику, привітання, побажання…)
Тема




Спогад про Надзвичайне Різдво

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Хто бажає зачитати?
Дякую. Це – ваші відповіді, а ось, що написали інші шестикласники:
Олексій М. : Скрудж – Марлею – подяка:
«Я відчув щастя Різдва, його затишок, теплоту, завдяки тобі, мій друже».
Микола Р. : Тінь Марлея – Марлею – запис у щоденнику:
«Різдво – найпрекрасніший день у році. У людини душа не повинна бути замкнена. Після моєї смерті у світі стало на одну жадібну людину менше… Потрібно, щоб людина мала співчуття до інших… Ніяке каяття не може полагодити життя, страчене даремно. Я цього раніше не знав і я такий був. Моє діло мало бути – всі люди, спільне добро, любов, співчуття, терпіння, доброчинність…».
Висновок: Я думаю, що сьогодні ви відчули себе героями твору; пережили їхні проблеми;
можливо, пройшли процес трансформації; можливо, усвідомили свої помилки; змінили своє ставлення до життя і оточуючих… Адже у це так вірив Ч. Діккенс. Якщо ви хочете дещо додати про своє враження від твору – у вас є декілька рядків у друкованих листках, на яких ви знайдете і ваше домашнє завдання…
Домашнє завдання: Прочитати повість М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»; намалювати ілюстрації.
Додаток №1
Спогад про Надзвичайне Різдво
Робочий листок учня (учениці)___________________________
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання спогаду про Надзвичайне Різдво (від імені героїв твору) за повістю Ч. Діккенса   «Різдвяна пісня у прозі ».
Мета: розвивати зв’язне мовлення та мислення учнів; розвивати навички інтерпретування тексту через переосмислення крізь власне «Я»; виховувати повагу до справжніх життєвих цінностей.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
Характеристика героїв повісті:
Скрудж: власник контори «Скрудж і Марлей»; скнара; без родини; не поважає Різдво; не допомагає бідним; найбільше цінує гроші…
Дух Марлея: Дух співвласника контори; помер; не мав сім’ї і родичів; вирішив врятувати душу старого приятеля…
Племінник: син сестри Скруджа, яка його любила; одружений; небагатий; намагається налагодити спілкування із дядьком; запрошує його на Різдво…
Боб Кретчит: клерк в конторі Скруджа; дуже бідний; має сім’ю і хворого сина Тіма; працює за копійки; терпить знущання Скруджа…
Дух Минулого Різдва: прозорий; набуває вигляду то дитини, то старця; показує дитинство Скруджа: самотнє Різдво; отроцтво: сестра забирає додому; юність: Різдво у Фіззіуга; зрілість: відмову від коханої дівчини…
Дух Теперешнього Різдва: багато одягнений, веселий, з багато накритим столом; показав святкування Різдва у Кретчитів, у племінника, серед людей…
Дух Майбутнього Різдва: має вигляд смерті; показав смерть усіма покинутого і обікраденого комерсанта; радість людей, що дізнались про його смерть; смерть Тіма…



ІІ. Метод РОФТ
Роль
Отримувач (будь-хто з героїв повісті)
Форма
(лист, запис в щоденнику, привітання, побажання…)
Тема




Спогад про Надзвичайне Різдво
 ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ. Висновок: ми відчули себе героями твору; пережили їхні проблеми; можливо, пройшли також процес трансформації; можливо, усвідомили свої помилки; змінили своє ставлення до життя і оточуючих… Адже в це так вірив Ч. Діккенс.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Домашнє завдання: Прочитати повість М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»; намалювати ілюстрації.



Немає коментарів:

Дописати коментар