Мета: розвивати зв’язне мовлення та мислення учнів; розвивати
навички інтерпретування тексту через переосмислення крізь власне «Я»;
виховувати повагу до справжніх життєвих цінностей.
Хід
уроку:
І.
Актуалізація опорних знань.
Доброго
дня, дорогі шестикласники. Наближаються чарівні і довгоочікувані Новорічні та
Різдвяні свята. А ми завершуємо роботу над «Різдвяною піснею у прозі» Ч.
Діккенса. Цей твір став улюбленим для багатьох і багато чому навчив…Чому? Про
це трішки пізніше…
Наш
урок – урок розвитку зв’язного мовлення. Від імені героїв твору ви маєте
написати спогад про Надзвичайне Різдво. Для роботи ви отримуєте друковані
робочі листки, де вказані тема і мета уроку, а також є невеликі підказки для
забудькуватих. Героїв твору ви можете побачити і на екрані. (Додаток
№1)
ІІ.
Метод РОФТ
У вашому робочому листку є таблиця, яку потрібно буде
заповнити. Спочатку ви отримуєте роль, відповідно до змісту твору (герой,
письменник, об’єкт…). Потім ви маєте обрати і продумати форму вашої письмової
діяльності (лист, побажання, привітання, запис у щоденнику) і до кого б із
героїв твору ви хотіли звернутися. Темою є спогад про Надзвичайне Різдво.
Ну що ж, вибирайте своїх героїв і на деякий час спробуйте
стати ними. (Діти витягують листочки із іменами героїв твору).
Героя записуємо в таблицю, форму письмової роботи та
адресата. А далі – декілька рядків для вашої творчості від
імені вашого героя.
– Чи є запитання?
Бажаю
успіху і творчого натхнення…
Роль
|
Отримувач (будь-хто з героїв повісті)
|
Форма
(лист, запис в щоденнику, привітання, побажання…)
|
Тема
|
|
|
|
Спогад про Надзвичайне Різдво
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
– Хто бажає зачитати?
Дякую. Це – ваші
відповіді, а ось, що написали інші шестикласники:
Олексій М. :
Скрудж – Марлею – подяка:
«Я відчув щастя
Різдва, його затишок, теплоту, завдяки тобі, мій друже».
Микола Р. : Тінь Марлея – Марлею – запис у щоденнику:
«Різдво –
найпрекрасніший день у році. У людини душа не повинна бути замкнена. Після моєї
смерті у світі стало на одну жадібну людину менше… Потрібно, щоб людина мала
співчуття до інших… Ніяке каяття не може полагодити життя, страчене даремно. Я
цього раніше не знав і я такий був. Моє діло мало бути – всі люди, спільне
добро, любов, співчуття, терпіння, доброчинність…».
Висновок: Я думаю, що сьогодні ви відчули себе
героями твору; пережили їхні проблеми;
можливо,
пройшли процес трансформації; можливо, усвідомили свої помилки; змінили своє
ставлення до життя і оточуючих… Адже у це так вірив Ч. Діккенс. Якщо ви хочете дещо додати про своє
враження від твору – у вас є декілька рядків у друкованих листках, на яких ви
знайдете і ваше домашнє завдання…
Домашнє
завдання: Прочитати повість
М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»; намалювати ілюстрації.
Додаток №1
Спогад про Надзвичайне Різдво
Робочий листок учня
(учениці)___________________________
Тема: Урок
розвитку зв’язного мовлення. Написання спогаду про Надзвичайне Різдво (від
імені героїв твору) за повістю Ч. Діккенса
«Різдвяна пісня у прозі ».
Мета:
розвивати зв’язне мовлення та мислення учнів; розвивати навички інтерпретування
тексту через переосмислення крізь власне «Я»; виховувати повагу до справжніх
життєвих цінностей.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
Характеристика героїв повісті:
Скрудж: власник
контори «Скрудж і Марлей»; скнара; без родини; не поважає Різдво; не допомагає
бідним; найбільше цінує гроші…
Дух Марлея: Дух співвласника контори; помер; не мав сім’ї і родичів; вирішив врятувати
душу старого приятеля…
Племінник:
син сестри Скруджа, яка його любила; одружений; небагатий; намагається
налагодити спілкування із дядьком; запрошує його на Різдво…
Боб Кретчит: клерк в конторі Скруджа; дуже бідний; має сім’ю і хворого сина Тіма;
працює за копійки; терпить знущання Скруджа…
Дух Минулого Різдва: прозорий; набуває вигляду то дитини, то старця; показує
дитинство Скруджа: самотнє Різдво; отроцтво: сестра забирає додому; юність:
Різдво у Фіззіуга; зрілість: відмову від коханої дівчини…
Дух Теперешнього Різдва: багато одягнений, веселий, з багато накритим столом;
показав святкування Різдва у Кретчитів, у племінника, серед людей…
Дух Майбутнього Різдва: має вигляд смерті; показав смерть усіма покинутого і
обікраденого комерсанта; радість людей, що дізнались про його смерть; смерть
Тіма…
ІІ. Метод РОФТ
Роль
|
Отримувач (будь-хто з героїв повісті)
|
Форма
(лист, запис в щоденнику, привітання, побажання…)
|
Тема
|
|
|
|
Спогад про Надзвичайне Різдво
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ. Висновок: ми відчули себе героями твору; пережили їхні проблеми; можливо, пройшли
також процес трансформації; можливо, усвідомили свої помилки; змінили своє
ставлення до життя і оточуючих… Адже в це так вірив Ч. Діккенс.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Домашнє завдання: Прочитати повість М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»;
намалювати ілюстрації.
Немає коментарів:
Дописати коментар